facebook_pixel
האם את/ה זקוקים
לאבחון ראיה? או ייעוץ?

היי, שמי דודו ראובן ואני אופטומטריסט ראשי ברואים שקוף כבר 27 שנים. אשמח לעזור לכם לראות יותר טוב בכל סביבת עבודה/בית/חוץ.

משקפיים לילדים – מה חדש 2020

משקפי הילדים עשו קפיצה גדולה בשנים האחרונות וישנה השפעה גדולה של עיצובי משקפיים לצעירים על המראה של משקפי הילדים.
חומרים חדשים פותחו על מנת לאפשר ייצור משקפיים חזקים וגמישים וחלק מהייצרנים מתמחים ב

קוצר ראייה מיופיה – מדריך

קוצר ראיה הינו מצב בו הרשתית לא מקבלת את התמונה במקום הנכון , התמונה מגיעה למרכוז לפני הרשתית וכך נוצר אוביקט מרוח ומטושטש.
הרשתית כמובן היא האזור עם קולטני האור שמקבל את התמונה ומעבירה למרכז הראיה במוח. הליקוי יכול להיות משולב גם עם

עדשות מגע מעל גיל 40 – קריאה, מחשב וספורט

על גיל 40, בין אם את או אתה מרכיבים עדשות מגע לבין אם לאו, ישנם שינויים במנגנון הראיה.
המנגנון שמאפשר לנו להביט לעצמים קרובים ״להתפקס״, מתחיל להוות בעיה.

בגיל צעיר אנחנו יכולים להביט על כתב קטן גם ממרחק קצרצר של 5 ס״מ.

אם תנסו לעשות זאת בגיל 45

שאלו או בקשו ואנו נשיב

טיפים לבחירת מסגרת לעדשות למולטיפוקל

טיפים לבחירת מסגרת למולטיפוקל

אחוז מרכיבי עדשות המולטיפוקל עולה בכל שנה. הסיבות העיקריות הן נגישות למוצר, שיפור מתמשך בעיצוב העדשות, נוחות ההסתגלות וירידת מחיר המוצר. סיבה נוספת היא השימוש המסיבי בטלפונים ניידים שדורש תיקון לקרוב מספר רב יותר של פעמים ביום. מסיבה זאת משמעותי לבחון את נושא ההתאמה של מסגרת לעדשות מולטיפוקל.

תוכן עניינים

מסגרות למולטיפוקל התאמה

המרחק בין האישון לתחתית מסגרת לעדשות מולטיפוקל

מסגרות צרות דורשות עדשות מולטיפוקל צרות יותר וצפופות יותר. באופן כללי, לרוב הספקים המובילים יש עדשות צרות מאוד. יחד עם זאת, מסגרת צרה מדי שאינה מותירה 1-2 מילימטר מעל הגודל המינימלי המומלץ, עלולה להקשות על השימוש ולהקטין את השטח המיועד להסתכלות על דברים קרובים.

המרחק בין האישון למסגרת העליונה של עדשות מולטיפוקל

רבים לא מתחשבים בסוגיה זאת – שימוש במסגרת נמוכה מידי עלול להקטין משמעותית את השטח לראיה לרחוק ולהפריע, בעיקר בנהיגה. יש לשים לב שלעיתים מסגרת גולשת מעט למטה וזה מחמיר את הבעיה. הגודל המינימלי שמספקים מרבית היצרנים הוא לפחות 10-12 מילימטר.

קימור המשקפיים

למשקפיים יש קימור. רוב המשקפיים מגיעים עם קימור קטן סביב הפנים או ללא קימור כלל. ישנן עדשות שמתחשבות בקימור (במידה והאופטומטריסט מתחשב בנתון בעת ההזמנה). עדשות כאלה מפצות על הקימור במידה מסוימת אך לא מושלמת. מסיבה זאת, מומלץ להימנע ממסגרות מקומרות בהתאמת משקפי מולטיפוקל.

המרחק מהעין

יש לשים לב שמרחק המסגרת מהעין לא יהיה קטן מדי, כי אז הריסים יגעו מדי פעם במשטח העדשה ויגרמו להיווצרות שכבה שומנית שתפריע לראיה.
להבדיל, משקפיים שרחוקים מדי מהעין יפריעו לראיה ויגרמו בדרך כלל לירידה בחדות.

אז איך לבחור משקפים?

 

אני מקווה שהמאמר האיר את עיניכם. במידה ואתם בדיוק מתלבטים בסוגיה, אתם מוזמנים לקבוע תור עמי או עם אחת האופטומטריסטיות האחרות של רואים שקוף. לחצו כאן לתיאום בדיקת ראייה או התייעצות קונקרטית לגבי בחירת מסגרת למשקפיים.

״זה הבסיס למסגרת – אחרי בחירת המסגרת, אופטומטריסט מנוסה יתחשב בכ-20 נקודות נוספות בעת ההתאמה. שילוב בין מסגרת, התאמה של אופטומטריסט, וחיתוך והתאמה מדויקת במעבדה, הם המפתח למשקפי מולטיפוקל שימושיים, תקינים ונוחים.״
המלצה
תשאלו.. תגיבו או בקשו בקשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *